Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

luke-palmer-305434-unsplash.jpg

Köp - & leveransvillkor

Här hittar du information om hur du kan betala samt information om ångerrätt, reklamation och vidare kontakt. Samt hantering av dina personuppgifter

Köp - & leveransvillkor


Pris - & betalning

De priser du ser på våra produkter inkluderar 25% (alternativt 6%) moms. Momsen är inkluderat i totalkostnaden som du ser i kassan.

Din betalning:

Gate22 vill göra det smidigt för dig och därför erbjuder vi flera olika betalningslösningar. Håll till godo!

Kortbetalning: 
Vi accepterar betalning med VISA och Mastercard.


Klarna - Faktura - 14 dagar:
Vi erbjuder fakturering i samarbete med Klarna. Fakturan erhåller du i samband med leverans av din vara. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från det att varan skickats.


Klarna - Delbetalning - Klarna konto: 
Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. 0

Direktbetalning:
Direktbetalning innebär att du har möjlighet att förskottsbetala din order om du är ansluten till Internetbanken hos Swedbank, SEB, Nordea eller Handelsbanken. När du väljer betalsätt Direktbetalning slussas du vidare till din Internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Swish:

Presentkort: Har du fått en presentkort hos oss? Då kan du använda hela presentkortets summa vid betalning eller spara en del och ta resten via de andra betalningsalternativen.


Leverans

Normalt skickas din order inom 1-4 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning för varor som finns för omgående leverans. Detta finner du under lagerstatus. För det fall att leverantören inte har daglig leverans till ditt paketombud kan leveranstiden förlängas, normalt med 1 till 2 dagar.

Leveranssätt:

Leverans av beställda varor sker via DHL & Postnord.


Ångerrätt

Du som privatperson har rätt att frånträda avtalet senast 14 dagar från den dagen du fick varan i din besittning. Detta gör du genom att skicka ett meddelande där det klart och tydligt framgår att du vill frånträda avtalet. Du behöver dock inte ange anledning till varför du vill ångra ditt köp. Det finns en ångerblankett att tillgå där du smidigt kan fylla i samtliga uppgifter. Ångerblanketten finner du här.

För det fall du som privatperson utnyttjar din ångerrätt ska du utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar på egen bekostnad lämna eller sända tillbaka varan till Gate22. Du står för kostnaden får återsändande av varan.

Du kan komma att bli skyldig att betala för eventuell värdeminskning om varan hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Återbetalning till dig kommer att ske utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från den dag vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Samma betalningsmedel som används för den inledande affärshändelsen, om vi inte kommit överens om något annat.

Vi har rätt att avvakta återbetalning tills vi fått varan i retur eller tills du sänt ett konfirmation på att varan är returnerad.


Reklamation

Gate22 tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du från det att du har mottagit varan har tre års reklamationsrätt. Du reklamerar genom att kontakta oss så snart du upptäckt felet eller inom skälig tid och meddela oss att det är fel på varan. Upp till två månader från att du upptäckt felet räckas som inom skälig tid.

Du kan reklamera alla fel som visar sig på en vara. Gate22 ansvarar bara för fel som är ursprungligt, det vill säga att fel i vara uppstått innan leverans. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid. Fel som beror på vanvård, onormalt bruk, olyckshändelse eller liknande ansvarar du som köpare för. Fel som visar sig efter sex månader måste påvisas av köparen att felet funnits redan vid eller innan leverans.

Vänligen notera att vi har rätt att i första hand erbjuda dig en reparera eventuellt fel eller ge dig en annan likvärdig vara - om det sker inom rimlig tid och inte leder till extra besvär för dig!


Kontakt vid reklamation: kundtjanst@gate22.se


Sekretess - & säkerhet


Lämna synpunkter

Om du vill framför klagomål eller andra synpunkter avseende Gate22s produkter eller något annat som rör oss, tveka inte!

Du når oss på: kundtjanst@gate22.se